سیزدهمین نمایشگاه ملی
رسانههای دیجتال، همزمان با دومین دوره از نمایشگاه ملی کسب و کارهای
فرهنگی در فضای مجازی با تمرکز بر کودک و نوجوان، در سیتی سنتر اصفهان
افتتاح شد.
حجتالاسلاموالمسلمین محمدعلی انصاری،
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در آیین افتتاح سیزدهمین
نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسبوکارهای
فرهنگی در فضای مجازی که عصر (یکشنبه، ۲۷ بهمنماه) در پردیس سینمایی سیتی
سنتر برگزار شد، گفت: علوم ارتباطات در دهههای اخیر از رشد چشمگیری
برخوردار بوده بهطوریکه با دهههای قبل قابلمقایسه نیست و در بین
شاخههای متعدد علوم ارتباطات، رسانه بهعنوان اصلیترین و مهمترین شاخه،
بهویژه با رشد چشمگیرتری روبرو بوده، بهطوریکه اگر به سیر تحول رسانه از
ابتدای زندگی بشر دقت کنیم، میزان پیشرفت و تغییر آن در دهههای اخیر
قابلمقایسه با همۀ دوران تاریخ زندگی بشر نیست.
وی، تأثیرگذاری رسانهها را نیز به میزان رشدشان زیاد دانست و اظهار
کرد: امروزه خیلی از سرنوشتها را رسانه رقم میزند و خیلی از تحولها در
رسانه شکل میگیرد بهطوریکه میتوان گفت یکی از مبانی قدرت و توسعه و
پیشرفت کشورها رسانه است که هم میتواند در جهت خدمت به بشر و هم در جهت
ضربه زدن به مسیر انسانی استفاده شود.
انصاری افزود: در این بین طفلی به نام دیجیتال، با رشد سریع به دنیا
آمد؛ فضایی که ویژگی قدرت و سرعت نفوذ آن، اهمیت رسانه را صدها و هزاران
برابر بیشتر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: فضای دیجیتال در کل دنیا نوپا و در کشور ما نوپاتر
است به همین خاطر برای بهره بردن از این رسانه نوپا باید فرهنگسازی شود تا
دچار استفاده منفی از آن نشویم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با بیان اینکه موضوع دومین
نمایشگاه ملی توسعه کسبوکارهای فرهنگی در فضای مجازی کودک و نوجوان است،
گفت: در همه مکاتب بهویژه اسلام، یکی از اصلیترین جامعه مخاطبان کودکان
هستند و امام علی (ع) در چند کلمه اما پربار اهمیت این قشر را بیان کرده
است که «العلم فی الصغر، کالنقش فی الحجر».
انصاری با تشکر از مرکز توسعه فناوری و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و
ارشاد اسلامی به جهت تغییر رویکرد نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال اظهار
کرد: این نمایشگاه از حالت به نمایش گذاشتن کالا درآمده و به تعامل بین
حوزهها، دادوستد در این زمینه و تبدیل کردن امور به موضوعات مشخص روی
آورده است.
وی ابراز امیدواری کرد که موضوع کودک و نوجوان با نگاه حوزه رسانه
دیجیتال بتواند خدمات خوبی به سرمایههای اصلی و آیندهسازان کشور بدهد و
سیر تحول نمایشگاههای رسانه دیجیتال بهصورت مطلوب پیش برود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از برگزاری سومین دوره نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال در شهر مشهد خبر داد.
در ادامۀ این آیین، سید حسن قاضی عسکر، معاون امور
هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در استانداری اصفهان کمیتهای به
نام اقتصاد دیجیتال وجود دارد و شاید بتوانیم از این طریق مشکلات را مرتفع
کنیم.
وی از تشکیل گروه کاری فناوری و نوآوری در استانداری اصفهان خبر داد و
اظهار کرد: این گروه میکوشد تا موانع جدی بر سر توسعه کسبوکارهای مجازی
را شناسایی و برطرف کند.
قاضی عسکر، توسعه و رشد علم را در گروه تجاریسازی دانست و افزود:
خوشحالم که در پی ایجاد ارزشافزوده در کسبوکار فرهنگی از راه مجازی هستید
و این میتواند منجر به ایجاد استارت اپ و تولید ثروت شود و آثار ماندگاری
را بهویژه در حوزه کودک و نوجوان ساماندهی کند.
معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اگر
مشوقهایی برای کار فرهنگی داشته باشیم میتوانیم در سطح بینالملل، محتوای
وزین برای کودکان تولید کنیم.
همچنین، ابوالقاسم خداوردی لو، سرپرست مراکز و واحدهای فرهنگی دیجیتال مرکز ملی فضای مجازی در این آیین اظهار کرد: حال کودک به دلایل زیادی در ایران بغرنح است.
وی با پرسیدن این سؤال که دولت، شرکتهای وابسته به دولت یا شرکتهای
خصوصی باید حال کودک امروز را دریابند؟ گفت: تجربه 14 ساله بنده میگوید که
در این سطح کاری از دست دولت ساخته نیست، خصولتیها نیز چندان نمیتوانند
کاری انجام بدهند و بنابراین چشم کودک امروز به دست شرکتها و مؤسسات
کاملاً خصوصی است که البته با حمایت دولت باید در این زمینه پیش بروند.
خداوردی لو تصریح کرد: اگر قرار است باقیاتصالحات داشته باشیم یا به فکر وطن باشیم، کودک در اولویت قرار دارد و امیدواریم که این نمایشگاه سرآغاز حرکتهای بزرگ دیگری در حوزه کودک و نوجوان باشد.
در پایان این مراسم با حضور محمدرضا بهمنی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و
رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تمبر یادبود سیزدهمین
نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسبوکارهای
فرهنگی در فضای مجازی رونمایی شد.
https://isfdigital.ir/wp-content/uploads/2020/02/isfdigi.jpg466700mr.eslahi mr.eslahimr.eslahi mr.eslahi2020-02-25 18:51:442020-02-25 18:52:25آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال در اصفهان
محمدعلی انصاری روز شنبه در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه رسانههای
دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی که
در موزه مجموعه قلب شهر اصفهان برگزار شد، افزود: رسانههای دیجیتال هم
بهعنوان یک فرصت و هم یک تهدید، میتوانند مطرح شوند و فرهنگ سازی در
باره نقش این رسانهها می تواند مرز بین فرصت و تهدید را مشخص کند.
وی افزود: رسانههای دیجیتال یکی از مهمترین موضوعات دنیای امروز است که
بهدلیل سرعت بالا، هزینه مناسب، دسترسی آسان و پیشرفت فناوری افراد
میتوانند به کمک آنها ایده، تفکر و پیام خود را دیگران منتقل کنند.
وی ادامه داد: تنوع محتوا و موضوع در فضای مجازی افزایش یافته و توجه به
حوزه کسب و کار فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا امروزه
افراد زیادی در این حوزه مشغول بهکارند و این بخش به کسب و کاری پردرآمد
تبدیل شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در کشور ما کسب و کارهای
مجازی ظرفیت خوبی برای رشد دارند که باید در این زمینه فرهنگسازی
شود و یکی از فعالیتها برای رونق کسب و کارهای مجازی، برگزاری نمایشگاه
های مختلف در این حوزه است.
وی بااشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال در اصفهان
تصریح کرد: رویکرد این نمایشگاه از نمایشگاه دوازدهم تغییر یافته و به
نمایشگاهی تخصصی تبدیل شده که همه افراد، شرکتها و نهادهایی که در آن شرکت
دارند، اقدام به تبادل اطلاعات به صورت “B۲B” می کنند و در این نمایشگاه
شاهد تبادل کسب و کارها با یکدیگر هستیم.
انصاری تاکید کرد: ۶۰ غرفه در سیزدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال و
دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی وجود دارد و
مهمانان زیادی برای مشارکت در این نمایشگاه به اصفهان دعوت شدهاند.
وی با بیان اینکه اصفهان بهعنوان “شهر دوستدار کودک” فعالیتهای
ویژهای در حوزه کودک و نوجوان داشته و نمایشکاه امسال نیز به این حوزه
توجه ویژه ای دارد، اظهار امیدواری کرد که دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و
کارهای فرهنگی در فضای مجازی باعث رونق تولید در حوزه کودک و نوجوان و رونق
رسانههای دیجیتال شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از همکاری دانشگاههای مختلف استان
در برگزاری این نمایشگاه از جمله دانشگاه اصفهان، صنعتی، مرکز رشد دانشگاه
اصفهان و دانشگاه آزاد خبر داد.
سیزدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و
کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد توجه به حوزه کودک و نوجوان و تبادل
کسب و کار از ۲۷ تا ۳۰ بهمن در مجموعه قلب شهر اصفهان برگزار میشود.
شفیعی گفت: دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کار فرهنگی دیجیتال در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان ، 27 تا 30 بهمن ماه جاری در سیتی سنتر اصفهان برگزار میشود.
مجید شفیعی مدیر رویدادها و جشنواره های مرکز
فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: نمایشگاه رسانه های دیجیتال را می توان
مهم ترین فعالیت صورت گرفته ی مرتبط با اکوسیستم محتوای دیجیتال دانست که در آن
محصولات ، سرویسها و خدمات این حوزه در معرض دید عموم مصرف کنندگان قرار میگیرد .
وی افزود: با تغییر رویکرد مدیریت جدید
سیزدهمین دوره این نمایشگاه ، نه تنها عنوان کسب و کارهای فرهنگی درفضای مجازی را
به خود گرفته ، بلکه رویکرد تعاملی آن نیز به B2Bتغییر کرده
، این رویکرد
به جهت اینکه تاکنون به صورت عملیاتی در نمایشگاه های ایران پیاده سازی نشده اهمیت
و دقت مسئله را دوچندان مینماید .
شفیعی گفت: دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کار فرهنگی دیجیتال در فضای مجازی با
رویکرد کودک و نوجوان ، 27 تا 30 بهمن ماه جاری در سیتی سنتر اصفهان برگزار میشود.
شایان ذکر است علاقمندان می توانند جهت
ثبت نام و شرکت در نمایشگاه از تاریخ 1 تا 10بهمن به سایت http://isfdigital.ir/
مراجعه نمایند.
https://isfdigital.ir/wp-content/uploads/2020/01/shafieeB2B.jpg525700mr.eslahi mr.eslahimr.eslahi mr.eslahi2020-01-26 20:06:122020-01-27 05:43:56برگزاری دومین نمایشگاه ملی کسب و کار فرهنگی دیجیتال در فضای مجازی B2B
آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال در اصفهان
سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانههای دیجتال، همزمان با دومین دوره از نمایشگاه ملی کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با تمرکز بر کودک و نوجوان، در سیتی سنتر اصفهان افتتاح شد.
حجتالاسلاموالمسلمین محمدعلی انصاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسبوکارهای فرهنگی در فضای مجازی که عصر (یکشنبه، ۲۷ بهمنماه) در پردیس سینمایی سیتی سنتر برگزار شد، گفت: علوم ارتباطات در دهههای اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده بهطوریکه با دهههای قبل قابلمقایسه نیست و در بین شاخههای متعدد علوم ارتباطات، رسانه بهعنوان اصلیترین و مهمترین شاخه، بهویژه با رشد چشمگیرتری روبرو بوده، بهطوریکه اگر به سیر تحول رسانه از ابتدای زندگی بشر دقت کنیم، میزان پیشرفت و تغییر آن در دهههای اخیر قابلمقایسه با همۀ دوران تاریخ زندگی بشر نیست.
وی، تأثیرگذاری رسانهها را نیز به میزان رشدشان زیاد دانست و اظهار کرد: امروزه خیلی از سرنوشتها را رسانه رقم میزند و خیلی از تحولها در رسانه شکل میگیرد بهطوریکه میتوان گفت یکی از مبانی قدرت و توسعه و پیشرفت کشورها رسانه است که هم میتواند در جهت خدمت به بشر و هم در جهت ضربه زدن به مسیر انسانی استفاده شود.
انصاری افزود: در این بین طفلی به نام دیجیتال، با رشد سریع به دنیا آمد؛ فضایی که ویژگی قدرت و سرعت نفوذ آن، اهمیت رسانه را صدها و هزاران برابر بیشتر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: فضای دیجیتال در کل دنیا نوپا و در کشور ما نوپاتر است به همین خاطر برای بهره بردن از این رسانه نوپا باید فرهنگسازی شود تا دچار استفاده منفی از آن نشویم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با بیان اینکه موضوع دومین نمایشگاه ملی توسعه کسبوکارهای فرهنگی در فضای مجازی کودک و نوجوان است، گفت: در همه مکاتب بهویژه اسلام، یکی از اصلیترین جامعه مخاطبان کودکان هستند و امام علی (ع) در چند کلمه اما پربار اهمیت این قشر را بیان کرده است که «العلم فی الصغر، کالنقش فی الحجر».
انصاری با تشکر از مرکز توسعه فناوری و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت تغییر رویکرد نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال اظهار کرد: این نمایشگاه از حالت به نمایش گذاشتن کالا درآمده و به تعامل بین حوزهها، دادوستد در این زمینه و تبدیل کردن امور به موضوعات مشخص روی آورده است.
وی ابراز امیدواری کرد که موضوع کودک و نوجوان با نگاه حوزه رسانه دیجیتال بتواند خدمات خوبی به سرمایههای اصلی و آیندهسازان کشور بدهد و سیر تحول نمایشگاههای رسانه دیجیتال بهصورت مطلوب پیش برود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از برگزاری سومین دوره نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال در شهر مشهد خبر داد.
در ادامۀ این آیین، سید حسن قاضی عسکر، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در استانداری اصفهان کمیتهای به نام اقتصاد دیجیتال وجود دارد و شاید بتوانیم از این طریق مشکلات را مرتفع کنیم.
وی از تشکیل گروه کاری فناوری و نوآوری در استانداری اصفهان خبر داد و اظهار کرد: این گروه میکوشد تا موانع جدی بر سر توسعه کسبوکارهای مجازی را شناسایی و برطرف کند.
قاضی عسکر، توسعه و رشد علم را در گروه تجاریسازی دانست و افزود: خوشحالم که در پی ایجاد ارزشافزوده در کسبوکار فرهنگی از راه مجازی هستید و این میتواند منجر به ایجاد استارت اپ و تولید ثروت شود و آثار ماندگاری را بهویژه در حوزه کودک و نوجوان ساماندهی کند.
معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اگر مشوقهایی برای کار فرهنگی داشته باشیم میتوانیم در سطح بینالملل، محتوای وزین برای کودکان تولید کنیم.
همچنین، ابوالقاسم خداوردی لو، سرپرست مراکز و واحدهای فرهنگی دیجیتال مرکز ملی فضای مجازی در این آیین اظهار کرد: حال کودک به دلایل زیادی در ایران بغرنح است.
وی با پرسیدن این سؤال که دولت، شرکتهای وابسته به دولت یا شرکتهای خصوصی باید حال کودک امروز را دریابند؟ گفت: تجربه 14 ساله بنده میگوید که در این سطح کاری از دست دولت ساخته نیست، خصولتیها نیز چندان نمیتوانند کاری انجام بدهند و بنابراین چشم کودک امروز به دست شرکتها و مؤسسات کاملاً خصوصی است که البته با حمایت دولت باید در این زمینه پیش بروند.
خداوردی لو تصریح کرد: اگر قرار است باقیاتصالحات داشته باشیم یا به فکر وطن باشیم، کودک در اولویت قرار دارد و امیدواریم که این نمایشگاه سرآغاز حرکتهای بزرگ دیگری در حوزه کودک و نوجوان باشد.
در پایان این مراسم با حضور محمدرضا بهمنی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تمبر یادبود سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسبوکارهای فرهنگی در فضای مجازی رونمایی شد.
برگزاری سیزدهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال در اصفهان
محمدعلی انصاری روز شنبه در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی که در موزه مجموعه قلب شهر اصفهان برگزار شد، افزود: رسانههای دیجیتال هم بهعنوان یک فرصت و هم یک تهدید، میتوانند مطرح شوند و فرهنگ سازی در باره نقش این رسانهها می تواند مرز بین فرصت و تهدید را مشخص کند.
وی افزود: رسانههای دیجیتال یکی از مهمترین موضوعات دنیای امروز است که بهدلیل سرعت بالا، هزینه مناسب، دسترسی آسان و پیشرفت فناوری افراد میتوانند به کمک آنها ایده، تفکر و پیام خود را دیگران منتقل کنند.
وی ادامه داد: تنوع محتوا و موضوع در فضای مجازی افزایش یافته و توجه به حوزه کسب و کار فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا امروزه افراد زیادی در این حوزه مشغول بهکارند و این بخش به کسب و کاری پردرآمد تبدیل شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در کشور ما کسب و کارهای مجازی ظرفیت خوبی برای رشد دارند که باید در این زمینه فرهنگسازی شود و یکی از فعالیتها برای رونق کسب و کارهای مجازی، برگزاری نمایشگاه های مختلف در این حوزه است.
وی بااشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال در اصفهان تصریح کرد: رویکرد این نمایشگاه از نمایشگاه دوازدهم تغییر یافته و به نمایشگاهی تخصصی تبدیل شده که همه افراد، شرکتها و نهادهایی که در آن شرکت دارند، اقدام به تبادل اطلاعات به صورت “B۲B” می کنند و در این نمایشگاه شاهد تبادل کسب و کارها با یکدیگر هستیم.
انصاری تاکید کرد: ۶۰ غرفه در سیزدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی وجود دارد و مهمانان زیادی برای مشارکت در این نمایشگاه به اصفهان دعوت شدهاند.
وی با بیان اینکه اصفهان بهعنوان “شهر دوستدار کودک” فعالیتهای ویژهای در حوزه کودک و نوجوان داشته و نمایشکاه امسال نیز به این حوزه توجه ویژه ای دارد، اظهار امیدواری کرد که دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی باعث رونق تولید در حوزه کودک و نوجوان و رونق رسانههای دیجیتال شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از همکاری دانشگاههای مختلف استان در برگزاری این نمایشگاه از جمله دانشگاه اصفهان، صنعتی، مرکز رشد دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد خبر داد.
سیزدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد توجه به حوزه کودک و نوجوان و تبادل کسب و کار از ۲۷ تا ۳۰ بهمن در مجموعه قلب شهر اصفهان برگزار میشود.
برگزاری دومین نمایشگاه ملی کسب و کار فرهنگی دیجیتال در فضای مجازی B2B
شفیعی گفت: دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کار فرهنگی دیجیتال در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان ، 27 تا 30 بهمن ماه جاری در سیتی سنتر اصفهان برگزار میشود.
مجید شفیعی مدیر رویدادها و جشنواره های مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: نمایشگاه رسانه های دیجیتال را می توان مهم ترین فعالیت صورت گرفته ی مرتبط با اکوسیستم محتوای دیجیتال دانست که در آن محصولات ، سرویسها و خدمات این حوزه در معرض دید عموم مصرف کنندگان قرار میگیرد .
وی افزود: با تغییر رویکرد مدیریت جدید سیزدهمین دوره این نمایشگاه ، نه تنها عنوان کسب و کارهای فرهنگی درفضای مجازی را به خود گرفته ، بلکه رویکرد تعاملی آن نیز به B2Bتغییر کرده ، این رویکرد به جهت اینکه تاکنون به صورت عملیاتی در نمایشگاه های ایران پیاده سازی نشده اهمیت و دقت مسئله را دوچندان مینماید .
شفیعی گفت: دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کار فرهنگی دیجیتال در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان ، 27 تا 30 بهمن ماه جاری در سیتی سنتر اصفهان برگزار میشود.
شایان ذکر است علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و شرکت در نمایشگاه از تاریخ 1 تا 10بهمن به سایت http://isfdigital.ir/ مراجعه نمایند.