محمدعلی انصاری روز شنبه در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی که در موزه مجموعه قلب شهر اصفهان برگزار شد، افزود: رسانه‌های دیجیتال هم به‌عنوان یک فرصت و هم یک تهدید، می‌توانند مطرح شوند و فرهنگ سازی در باره نقش این رسانه‌ها می تواند مرز بین فرصت و تهدید را مشخص کند.

وی افزود: رسانه‌های دیجیتال یکی از مهمترین موضوعات دنیای امروز است که به‌دلیل سرعت بالا، هزینه مناسب، دسترسی‌ آسان و پیشرفت فناوری افراد میتوانند به کمک آنها ایده، تفکر و پیام خود را دیگران منتقل کنند.

وی ادامه داد: تنوع محتوا و موضوع در فضای مجازی افزایش یافته و توجه به حوزه کسب و کار فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا امروزه افراد زیادی در این حوزه مشغول به‌کارند و  این بخش به کسب و کاری پردرآمد تبدیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در کشور ما کسب و کارهای مجازی ظرفیت خوبی برای رشد دارند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و یکی از فعالیت‌ها برای رونق کسب و کارهای مجازی، برگزاری نمایشگاه های مختلف در این حوزه است.

وی بااشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در اصفهان تصریح کرد: رویکرد این نمایشگاه از نمایشگاه دوازدهم تغییر یافته و به نمایشگاهی تخصصی تبدیل شده که همه افراد، شرکت‌ها و نهادهایی که در آن شرکت دارند، اقدام به تبادل اطلاعات به صورت “B۲B” می کنند و در این نمایشگاه شاهد تبادل کسب و کارها با یکدیگر هستیم.

انصاری تاکید کرد: ۶۰ غرفه در سیزدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی وجود دارد و مهمانان زیادی برای مشارکت در این نمایشگاه به اصفهان دعوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه اصفهان به‌عنوان “شهر دوستدار کودک” فعالیت‌های ویژه‌ای در حوزه کودک و نوجوان داشته و نمایشکاه امسال نیز به این حوزه توجه ویژه ای دارد، اظهار امیدواری کرد که دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی باعث رونق تولید در حوزه کودک و نوجوان و رونق رسانه‌های دیجیتال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از همکاری دانشگاه‌های مختلف استان در برگزاری این نمایشگاه از جمله دانشگاه اصفهان، صنعتی، مرکز رشد دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد خبر داد.

سیزدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد توجه به حوزه کودک و نوجوان و تبادل کسب و کار از ۲۷ تا ۳۰ بهمن در مجموعه قلب شهر اصفهان برگزار می‌شود.